POLICY

JPN / ENG

個人情報保護方針

制 定 日:2005年3月22日
最終改訂日:2019年9月10日
株式会社アガサス
代表取締役社長 内藤 智子

1.個人情報保護理念
当社は、イベント企画制作、TV番組リサーチ、広告代理店業務などの事業を行っております。
当社のこれらの事業は、関係者(お客様、お取引先様、株主様、および従業員)との信頼の上に成り立っていると考えています。
当社は、当社が事業活動をする上でお預かりする全ての個人情報をより厳正に取り扱うため、役員および従業員等が遵守すべき行動基準として本個人情報保護方針を定め、その遵守の徹底を図ることと致します。
当社は、予め特定された利用目的の達成に必要な範囲内でのみ個人情報を利用し、目的外利用を行わないための措置を講じます。
当社の個人情報の取扱いについては別紙2、全般的な利用目的については別紙3に明示する通りです。
また当社は、個人情報の取扱いに関する法令、国が定める指針、その他の規範を遵守し、日本工業規格JIS Q 15001「個人情報保護に関する個人情報保護マネジメントシステム―要求事項」に準拠した個人情報保護マネジメントシステムを策定し、適切に運用して個人情報を取り扱います。
なおこの個人情報保護方針における用語の定義は個人情報保護法及び番号法に準じます。
2.内部管理体制の確立
当社は、適切な個人情報の取扱いのために以下の事項を実施します。
(1)当社の事業の内容及び規模に応じた適切な個人情報の取得、利用及び提供に努め、また個人情報の取扱い方法を定めた内部規程を整備します。
(2)個人情報の漏洩、滅失又は毀損の防止及び是正(改善)のための対策を講じます。
(3)「個人情報保護管理者」を任命し、内部規程の遵守を徹底します。
(4)役員を含む全従業員に個人情報の取り扱いに関する教育を年1回以上実施します。
(5)内部規程及びその遵守の状況を年1回以上の監査を行い、点検します。
(6)個人情報保護マネジメントシステムを継続的に改善します。
3.個人情報に関するお問合せ対応
(1)当社は、当社の保有する個人データに関し、ご本人(代理人を含む)から利用目的の通知、開示、訂正、追加又は削除、利用停止、消去及び第三者への提供の停止(以下、「開示等」といいます。)に関するご要請があれば、ご本人の確認をさせて頂いた上で、速やかに対応いたします。また当社の個人情報の取扱いに関するご質問、ご相談にも対応いたします。
ただし、データの削除については、法的な保管義務に抵触する場合や当社業務の適正な実施に著しい支障を及ぼす場合にはご希望に添えない場合があります。
開示等の請求手続きについて
(2)当社の個人情報に関する苦情・開示等のお問合せは、以下の窓口で承ります。お問合せの内容により必要な書類提出や質問へのご回答をお願いすることがあります。なお、開示又は利用目的の通知に関する回答を、本人限定郵便を利用してお送りする場合、1件につき700円分(手数料及び書留郵便代、本人限定受取郵便代含)の郵便切手を申し受けます。

窓口の受付時間は平日の午前10時から午後6時までとさせていただきます。
苦情・開示等についての問合せ窓口:当社 個人情報相談窓口
電話:03-3591-2121
FAX:03-3593-7888
メールアドレス:privacy@agasus.co.jp
(このメールは暗号で保護されていないことをご承知ください)
※特定個人情報の開示等についての問合せは事務取扱責任者が承ります

認定個人情報保護団体及び苦情の解決の申し出先:一般財団法人日本情報経済社会推進協会JIPDEC
個人情報保護苦情相談室

〒106-0032 東京都港区六本木一丁目9番9号 六本木ファーストビル内
電話番号:03-5860-7565/0120-700-779
https://contact.jipdec.or.jp/m?f=65

※こちらの問合せは、当社のサービスに関する問合せ先ではございません。
当社のサービスに関するお問合せは、上記当社個人情報相談窓口へお願いいたします。

以上


JPN / ENG

Personal Information Protection Policy

Date of enactment: March 22, 2005
AGASUS co., inc.
President Tomoko Naito

1. Philosophy of our personal information protection
AGASUS co., inc.(the “Company)” engage in the business of planning and holding events, researching TV programs, advertising agency business, etc. in Japan. We believe that its business is built on the trust of the relationship between stakeholders (clients, business partners, shareholders and employees) and the Company. In order to strictly handle all personal information held by the Company whilst doing its business, the Company have established this Privacy Policy as a standard of behavior with which its officers and employees shall comply and will thoroughly comply with it.
The Company shall use personal information only to the extent necessary to achieve the pre-specified purpose of the use of it and shall take measures not to use it beyond its purpose.
The Company shall handle personal information in accordance with the Exhibit 2 and use it only for the purpose of the Exhibit 3.
Additionally, the Company shall handle personal information by complying with the laws and regulations on the handling of personal information, national guidelines and other rules, developing and properly operating personal information protection management system in compliance with “The personal information protection management system – Requirements” known as the Japanese Industrial Standard (JIS) Q15001.
The definition of terms herein is same as those in the Act on the Protection of Personal Information (“Personal Information Act”) and the Act on the Use of Numbers to Identify a Specific Individual in Administrative (“My Number Act”), in Japan.
2. Establishment of our internal management system
For the proper handling of personal information, the Company shall:

(1)make efforts to properly acquire, use and provide personal information depending on the details and size of our business and establish its internal rules related to handling personal information,

(2)take measures for preventing leakage, loss, or damage of personal information and improving the handling it,

(3)appoint the Chief Privacy Officer and have him/her familiarize its officers and employees with its internal rules,

(4)conduct education of handling personal information one or more times per year for all of its officers and employees,

(5)conduct an audit of its internal rules and the compliance of them one or more times per year,

(6)improve the personal information protection management system continuously.

3. Inquiry as to personal information

(1)Regarding the personal data held by the Company, the Company will take an action after the verification of personal identification if a person himself/herself (including the agent) requests it to notify the purpose of the use of, disclose, correct, add, or delete content from, discontinue the use of, erase, or discontinue provision to a third party, personal information.
Regarding the deletion of the personal data, the Company can NOT satisfy your request if such deletion violates the legal obligation of retention of personal information or hinders the appropriate implementation of the Company business seriously.→Please see “The procedure of the request for the disclosure or other handling”

(2)For inquiry related to complaints, disclosure and other handling of personal information, please contact the following.
The Company may ask you to submit necessary documents and/or answer questions depending on the content of your inquiries.
If the Company sends you the document(s) stating the disclosure of personal information or the purpose of use, by the method of postal mail to be received only by a person him/herself, you shall pay SEVEN HUNDRED (700) Yen per an inquiry as postage fee (including commission, fees of registered mail and postal mail to be received only by a person him/herself).

(a) The inquiry counter for inquiry related to complaints, disclosure and other handling of personal information:
Contact: Personal information inquiry counter in the Company
Operating hours: Weekdays 10 am – 6 pm (Japan time)
TEL: +81-3-3591-2121
FAX: +81-3-3593-7888
EMAIL: privacy@agasus.co.jp *Please note that this email in NOT encrypted.
In this counter, inquiry related to Specific Personal Information (as defined in the My Number Act) shall be handled by the administrator of the personal information protection.

(b)The inquiry counter for the Accredited Personal Information Protection Organization and grievance resolution:
Contact: Personal information grievance desk in Japan Institute for Promotion of Digital Economy and Community (JIPDEC)
Address: Roppongi First Building 1-9-9 Roppongi, Minato-ku, Tokyo, Japan
TEL: +81-3-5860-7565
WEB:https://privacymark.org
This inquiry counter is NOT the inquiry counter of the Company.
For inquiries about the service of the Company, please contact the Company’s inquiry counter.